Intervju: Zoran Janković, župan Mestne občine Ljubljana

Zoran Janković, Mayor of Ljubljana, Photo: Uroš Hočevar / MOL Vtisi-strank-g.-Zoran-Jankovic-zupan/Ljubljana-velika Vtisi-strank-g.-Zoran-Jankovic-zupan/Ljubljana-mala Vtisi-strank-g.-Zoran-Jankovic-zupan/Ljubljana-mala2

Z županom o nepremičninah v Ljubljani

 

Zoran Janković, menedžer po srcu, je leta 2006 prepoznal lepoto izziva vloge župana slovenske prestolnice – takrat še speče Trnuljčice. V času njegovega delovanja je Ljubljana postala peto najbolj idilično mesto v Evropi po Forbesu, v letu 2016 pa je bila tudi zelena prestolnica Evrope. Vse njene lepote so prepoznali tudi različni mednarodni diplomatski in poslovni predstavniki, ki živijo v Ljubljani ali pa se vanjo radi vračajo. Ob njihovem prihodu ali vrnitvi v Ljubljano jim župan sporoča: »Dobrodošli v najlepšem mestu na svetu.«

 

Z namenom izboljšanja kakovosti življenja v Ljubljani je MOL v 10-letnem obdobju uresničil več kot 1800 projektov. S katerimi projekti na področju nepremičnin nadaljujete to poslanstvo?

Ko se ureja mestno infrastrukturno in se kakovost življenja izboljšuje, želi v njem živeti čedalje več ljudi. Zdaj je po več sušnih letih spodbudno tudi to, da so začeli zasebni investitorji graditi stanovanja za trg. Zaživeli so projekti, ki so šli pred osmimi leti po nepotrebnem v stečaj. To so na primer stanovanjski objekt Belle vie Tivoli v Šiški,, stanovanja Celovški dvori, stanovanjski objekt Ypsilon v Zupančičevi jami, Tribuna ob Karlovški cesti... To so večji objekti v gradnji, med njimi tudi Tobačna tovarna. Glede na to bodo cene nepremičnin še višje. Tak primer bo tudi stanovanjski objekt Šumi, ki ga bodo kmalu začeli graditi , enako velja za Kolizej, saj bo k temu pripomogla tudi lokacija. Ponosni smo, da je pred kratkim svoja vrata odprl prvi hotel s 5 zvezdicami – Intercontinental na Bavarskem dvoru, čakamo še na izgradnjo drugega hotela čez cesto.

 

Načrtujete morda v Ljubljani kakšno posebno stanovanjsko politiko, kakšen naj bi bil tip stanovanj v središču mesta in zunaj njega?

Posebna stanovanjska politika je v tem, da je MOL že leta 2010 s prostorskim planom omogočil gradnjo 40.000 stanovanj. Cena stanovanja je bila takrat 3000 evrov za kvadratni meter (brez davka) in zagotavljal sem, da bo ta cena nekoč 2000 evrov, ker bomo ponudili veliko priložnosti za gradnjo stanovanj. Tip stanovanj ni odvisen od občine, ki je predpisala le osnovne parametre. Pomembno je, da tisti, ki gradi stanovanja, ve, komu jih bo prodal, paleta stanovanj pa mora biti široka. Ljubljana je mesto, v katerem ni velikih razlik v nivoju stanovanj, imamo malo res ekskluzivnih stanovanj. Pogrešam čase, ko smo imeli po Gaussovi krivulji večino prebivalstva v zgornjem srednjem razredu. Vratar in direktor podjetja sta takrat lahko gradila hišo. 

 

Ljubljana si je v desetih letih, tudi z udeležbo na največjem mednarodnem investicijsko-nepremičninskem sejmu v Evropi MIPIM (Cannes, Francija), pridobila prepoznavnost in identiteto blagovne znamke. Kolikšen je delež tujih vlagateljev v nepremičninske projekte v Ljubljani?

Delež je 80 odstotkov domačih in 20 tujih investitorjev. V Sloveniji imamo ogromno znanja, poguma in dobrih podjetij, seveda pa je dobrodošel tudi vsak tujec, ki želi vložiti denar v gradnjo kakovostnega objekta. Pred 11 leti sta bila poglavitni problem Ljubljane blagovna znamka in njena prepoznavnost. S pridobitvijo številnih mednarodnih nagrad in priznanj, od katerih je najodmevnejši naziv zelena prestolnica Evrope, se je Ljubljana uvrstila na zemljevid sveta. Velika zasluga za to pa gre podžupanji Tjaši Ficko. In ko velikokrat rečem, da je Ljubljana najlepše mesto na svetu, to zares mislim. Imamo največ zelene površine na prebivalca v Evropi (560 m2), bili smo nagrajeni tudi kot najbolj čisto mesto v Evropi, smo edino evropsko mesto, ki je kar dvakrat prejelo nagrado Evropski teden mobilnosti, smo med najbolj varnimi mesti na svetu in nenazadnje tukaj različni živimo skupaj in se med seboj spoštujemo.

 

Ljubljana je bila uvrščena tudi med trajnostne turistične destinacije sveta, v t. i. Global Top 100 Sustainable Destinations. Kakšen je potencial (finančni in glede na profil projektov) nepremičninskega trga skozi perspektivo krepitve »zelenega turizma« v Ljubljani?

Projekti bodo dobili svojo realno vrednost, kar je prav, in temu primerno bo moral biti višji tudi osebni dohodek na zaposlenega. Prepričan sem, da bo prevladala miselnost, da je trajnostna usmeritev edina prava pot razvoja, ki se tudi izplača, vsekakor pa bo na tem področju treba poiskati tržno nišo. Merilo je kakovost življenja - les, pitna voda, zelenje okoli bivanjskega prostora. Pomembno je, da željam in trendom sledijo predvsem banke, ne izvajalci – ti bi morali slediti samo potrebi trga. Kar me dolgoročno motivira, sta čista Ljubljanica in poglobitev železnice, kjer bi tudi nastale nove zelene površine.

 

Nepremičninska agencija Stoja je že 20 let specializirana za posredovanje pri oddaji, najemu, nakupu in prodaji nepremičnin visokim predstavnikom diplomatskega zbora in poslovne javnosti, ki iz tujine prihajajo v Ljubljano. Kaj bi jim sporočili?

Predstavnikom diplomatskega zbora in poslovne javnosti, ki iz tujine prihajajo k nam, sporočam, da so dobrodošli v najlepšem mestu na svetu, nepremičninski agenciji Stoja pa čestitam za 20 let delovanja, kar dokazuje, da je njihov pristop pravi. Treba se je pripraviti za vsakega kupca posebej, pristop mora biti individualen. Nepremičnina je kot partner – ustrezati ti mora ne glede na to, kolikšna je njena vrednost: 70.000 ali 1.000.000 evrov. Oboje je izziv in zato jih priporočam. Pri njih mi je všeč, da se zavedajo tega, da so servis in da brez dobrega servisa nisi uspešen.

 

Dom v srcu je naslov vaše literarne biografije. V srcu nosite tudi Ljubljano. Kaj ji daje to posebno mesto?

Knjigo je napisala avtorica Marinka Fritz-Kunc, sam pa si nisem mislil, da bom po prehojeni poti v trgovskem podjetju Mercator imel še eno strast. Zdelo se mi je, da se je poslovno življenje ustavilo in da ni alternative, ki bi mi ponujala enako strast. Zdaj pa pomeni užitek županovanje, odprtost meščank in meščanov, njihov pozitiven odnos, njihove zgodbe. Mesto je postalo del celotnega krvnega obtoka in želim si, da bi ohranili to, kar imamo – ključ je v kakovosti življenja in čedalje več Ljubljančanov je prepričanih, da smo najlepše mesto na svetu. Sam pa tudi niti pomislim ne, da bi živel drugje.

 

 

 

 

Naša spletna stran uporablja piškotke za namen izboljšave strani in zagotavljanje najboljše uporabniške izkušnje.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Osebni podatki vseh naših obiskovalcev oz. uporabnikov naše spletne strani, so področje, ki mu posvečamo ogromno pozornosti. V skladu z zakonodajo in normami poskrbimo, da vse standard dosegamo, in s tem zagotovimo varno brskanje po spletni strani.

Upravitelj spletne trgovine Stoja Trade, Stoja Trade d.o.o., je v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1-UPB1) zavezan k varovanju osebnih podatkov svojih uporabnikov.

Za potrebe poslovanja Stoja Trade zbira naslednje uporabnikove podatke:

Za točnost podatkov, ki jih vnesete uporabniki na naši spletni strani, ne odgovarjamo.

Zaradi zagotavljanja varnosti se zbirajo tudi uporabnikovi IP naslovi, iz katerih uporabniki dostopajo do našega spletnega mesta. Vsakemu uporabniku je ob začetku obiska dodeljen tako imenovani sejni piškot za identifikacijo in spremljanje nakupovalne košarice. Na vaš računalnik lahko Stoja Trade med drugimi shrani tudi druge piškotke, kot so: identifikacijska številka uporabnika v šifrirani obliki ki se uporabi za prepoznavo uporabnika ob naslednjem obisku, piškotki sistema Google Analytics, piškotki Facebook-a, ki se uporabljajo za boljšo uporabniško izkušnjo na družbenih medijih itd..

Omenjeni podatki, se na strežniku Stoja Trade shranjujejo trajno, z izjemo piškotkov. Za čas trajanja obiska spletne strani, se shranjujejo sejni piškotki, medtem ko se trajni piškotki shranijo na računalnik uporabnika.

Upravitelj Stoja Trade lahko v anonimizirani obliki te piškotke/podatke uporabi za boljšo uporabniško izkušnjo, različne promocijske akcije,…

 

Namen zbiranja osebnih podatkov:

Stoja Trade zbira osebne podatke z naslednjimi nameni:

Stoja Trade bo za potrebe dostave, dostavni službi zaupal le uporabnikov naslov za dostavo.

 

Posredovanje osebnih podatkov tretjim osebam

Nekatere podatke, ki jih Stoja Trade zbira in obdeluje lahko skladno z namenom obdelave posreduje tretjim osebam:

O piškotkih

Kaj so piškotki in zakaj so potrebni?

Piškotek je majhna datoteka, ki se shrani na računalniku ob obisku spletne strani. Piškotki vsebujejo različne informacije, ki jih spletna stran prebere, ko jo ponovno obiščete. Uporablja jih večina sodobnih spletnih strani. Uporabljajo se predvsem za povečanje zadovoljstva uporabnikov, boljše uporabniške izkušnje ter prilagoditve izkušnje vsakemu posamezniku.

 

Seznam piškotkov, ki jih uporabljamo

Ime piškotka

Namen

Čas piškotka

AdWords - A, AdsUserLocale, I, SAG, aptenv, mid

Analiza prodaje, spremljanje obiskov na strani, in ponovno prikazovanje oglasov.

90 dni

Facebook - locale, datr, reg_fb_ref, reg_fb_gate

Za ponovno targetiranje naših uporabnikov, povečanje interakcijo s sledilci na naših družbenih medijih in izboljšati uporabniško izkušnjo na naših družbenih profilih.

Ne poteče

Google Analytics - utma

Merjenje statistike ogleda strani.

2 leti

Google Analytics- utmb

Merjenje časovne statistike obiska uporabnika na stran.

30 min

Google Analytics - utmc

Omogoča statistiko glede na čas odhoda uporabnika iz strani.

Ob zaprtju spletnega brskalnika

Google Analytics - utmz

Omogoča statistiko obiska in prodaje preko različnih kanalov.

6 mesecev

Google Analytics - utmv

Omogoča segmentacijo uporabnikov na strani.

2 leti

Google Analytics - ga

Statistika ogledov strani in analiza prodaje preko različnih kanalov prodaje.

6 mesecev

Google Analytics - cid

Statistika ogledov strani in analiza prodaje preko različnih kanalov prodaje

6 mesecev

https_enabled

Piškotek nam pove ali je bil uporabnik preusmerjen na zaščiteni protokol (https).

Na sejo

s_pers_c6

Omogoča delovanje strani in oddajo naročila.

Na sejo

s_pers_c5

Omogoča delovanje strani in oddajo naročila.

Na sejo

ngEnabled

Piškotek omogoča delovanje za napredne brskalnike.

10 let

recently_viewed

Omogoča ogled/prikaz zadnjih ogledanih artiklov.

10 let

 

 

Pravice uporabika:

 

Uporabnik ima v zvezi z obdelovanjem osebnih podatkov naslednje pravice:

 

 

Uporabnik, na katerega se nanašajo osebni podatki lahko kadarkoli z zahtevkom na info@stoja-trade.si uveljavlja zgornje pravice. Stoja Trade bo zahtevi ugodil v roku 8 delovnih dni od prejema zahtevka.

 

Osebe, mlajše od 16 let:

 

Osebe mlajše od 16 let, lahko svoje podatke preko spletne strani posredujejo le z dovoljenjem staršev, rejnikov ali skrbnikov.