Novice in dogodki

Bodo zaradi koronavirusa stanovanja cenejša?

home-selling-corona-virus

Kakšen je vpliv pandemije koronavirusa na ponudbo, povpraševanje in posledično na cene nepremičnin? Vse bo odvisno od trajanja epidemije novega koronavirusa, medtem pa se na najemniškem trgu že pojavljajo spremembe.

Že nekaj dni velja odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom (izvzete so nujne prodajalne in storitve), ki prepoveduje tudi izvajanje storitev nepremičninskega posredovanja. Nekateri nepremičninski posredniki so aktivnosti povsem ustavili. To pomeni, da bo transakcij z nepremičninami bistveno manj oziroma da lahko posledično pričakujemo takojšen in močan padec števila prodaj. Določeni prodajalci, ki nepremičnine prodajajo sami, pa bodo imeli pri prodaji precej težav zaradi omejenega poslovanja bank, notarjev in sodišč.

"Na drugi strani so tudi stranke, ki imajo namen kupiti nepremičnino, zaradi nastalega položaja postale previdne. Ne vedo točno, kaj jih čaka, koliko časa bo epidemija trajala in kako bo vplivala na gospodarstvo, posledično tudi na kreditiranje. Večina strank se je zato odločila, da z nakupom nekoliko počaka, istočasno pa se tudi ne izpostavlja mogočim okužbam z virusom," pojasnjuje Roman Prskalo iz nepremičninske agencije Metropola IN.

 

Spremembe ob daljših omejitvah

Pri nepremičninski agenciji Stoja vsi agenti delajo od doma in so prek telefona v stiku s strankami. Za zdaj padca cen ne pričakujejo, seveda pa je vse odvisno od tega, kako dolgo bo traja epidemija koronavirusa in s tem omejitve, pojasnjuje direktor Stoje Zoran Đukić.

"Vsi čakajo, da vidijo, kakšne bodo posledice epidemije. Če omejitve ne bodo trajale dolgo, se na nepremičninskem trgu ne bo kaj dosti spremenilo, mogoče manjše korekcije," meni Đukić in v ljubljanskem primeru izpostavlja, da je še vedno pomanjkanje stanovanj oziroma dobre ponudbe.

Na najemniškem trgu že opazne spremembe

Večji premiki se že dogajajo na najemniškem trgu, kjer je popolna ustavitev javnega življenja najbolj prizadela lastnike stanovanj, ki so jih oddajali v kratkotrajni najem prek svetovnih platform, kot sta Airbnb in Booking, saj turisti množično odpovedujejo rezervacije hotelskih sob in preostalih namestitev.

"Posledično lahko pričakujemo, da se bo večja količina stanovanj, ki so se zdaj oddajala kratkoročno turistom, začela oddajati dolgoročno za klasičen najem ali pa jih bodo celo prodajali. To velja predvsem za Ljubljano in vsa preostala turistična mesta," napoveduje Prskalo.

"Z vrnitvijo takšnih stanovanj na najemniški trg se bo sprostil krč, ki je nastal na tem področju, in ne bo več takšnega pomanjkanja," pa meni Đukić ter dodaja, da se bodo tako najemnine, ki so v zadnjem času podivjale, končno umirile in znižale.

"Nekatera stanovanja bodo tudi na prodaj, saj so si določeni lastniki obetali previsoke donose z oddajanjem prek Airbnbja in zdaj ne bomo mogli odplačevati posojila," dodaja.

 

Vse je odvisno od trajanja epidemije

Prskalo še pojasnjuje, da dozdajšnji potek epidemije večjega vpliva na cene nepremičnin trenutno še nima. "Če bo epidemija trajala dalj časa, pa se bo znižanje povpraševanja vsekakor odražalo na padcu cen nepremičnin, tako prodajnih cen kot tudi cen najemnin," je prepričan.

Koronavirus bo tako zagotovo vplival tudi na cene nepremičnin, kako zelo, pa je odvisno od trajanja epidemije.

 

Vir članka: SIOL

Naša spletna stran uporablja piškotke za namen izboljšave strani in zagotavljanje najboljše uporabniške izkušnje.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Osebni podatki vseh naših obiskovalcev oz. uporabnikov naše spletne strani, so področje, ki mu posvečamo ogromno pozornosti. V skladu z zakonodajo in normami poskrbimo, da vse standard dosegamo, in s tem zagotovimo varno brskanje po spletni strani.

Upravitelj spletne trgovine Stoja Trade, Stoja Trade d.o.o., je v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1-UPB1) zavezan k varovanju osebnih podatkov svojih uporabnikov.

Za potrebe poslovanja Stoja Trade zbira naslednje uporabnikove podatke:

Za točnost podatkov, ki jih vnesete uporabniki na naši spletni strani, ne odgovarjamo.

Zaradi zagotavljanja varnosti se zbirajo tudi uporabnikovi IP naslovi, iz katerih uporabniki dostopajo do našega spletnega mesta. Vsakemu uporabniku je ob začetku obiska dodeljen tako imenovani sejni piškot za identifikacijo in spremljanje nakupovalne košarice. Na vaš računalnik lahko Stoja Trade med drugimi shrani tudi druge piškotke, kot so: identifikacijska številka uporabnika v šifrirani obliki ki se uporabi za prepoznavo uporabnika ob naslednjem obisku, piškotki sistema Google Analytics, piškotki Facebook-a, ki se uporabljajo za boljšo uporabniško izkušnjo na družbenih medijih itd..

Omenjeni podatki, se na strežniku Stoja Trade shranjujejo trajno, z izjemo piškotkov. Za čas trajanja obiska spletne strani, se shranjujejo sejni piškotki, medtem ko se trajni piškotki shranijo na računalnik uporabnika.

Upravitelj Stoja Trade lahko v anonimizirani obliki te piškotke/podatke uporabi za boljšo uporabniško izkušnjo, različne promocijske akcije,…

 

Namen zbiranja osebnih podatkov:

Stoja Trade zbira osebne podatke z naslednjimi nameni:

Stoja Trade bo za potrebe dostave, dostavni službi zaupal le uporabnikov naslov za dostavo.

 

Posredovanje osebnih podatkov tretjim osebam

Nekatere podatke, ki jih Stoja Trade zbira in obdeluje lahko skladno z namenom obdelave posreduje tretjim osebam:

O piškotkih

Kaj so piškotki in zakaj so potrebni?

Piškotek je majhna datoteka, ki se shrani na računalniku ob obisku spletne strani. Piškotki vsebujejo različne informacije, ki jih spletna stran prebere, ko jo ponovno obiščete. Uporablja jih večina sodobnih spletnih strani. Uporabljajo se predvsem za povečanje zadovoljstva uporabnikov, boljše uporabniške izkušnje ter prilagoditve izkušnje vsakemu posamezniku.

 

Seznam piškotkov, ki jih uporabljamo

Ime piškotka

Namen

Čas piškotka

AdWords - A, AdsUserLocale, I, SAG, aptenv, mid

Analiza prodaje, spremljanje obiskov na strani, in ponovno prikazovanje oglasov.

90 dni

Facebook - locale, datr, reg_fb_ref, reg_fb_gate

Za ponovno targetiranje naših uporabnikov, povečanje interakcijo s sledilci na naših družbenih medijih in izboljšati uporabniško izkušnjo na naših družbenih profilih.

Ne poteče

Google Analytics - utma

Merjenje statistike ogleda strani.

2 leti

Google Analytics- utmb

Merjenje časovne statistike obiska uporabnika na stran.

30 min

Google Analytics - utmc

Omogoča statistiko glede na čas odhoda uporabnika iz strani.

Ob zaprtju spletnega brskalnika

Google Analytics - utmz

Omogoča statistiko obiska in prodaje preko različnih kanalov.

6 mesecev

Google Analytics - utmv

Omogoča segmentacijo uporabnikov na strani.

2 leti

Google Analytics - ga

Statistika ogledov strani in analiza prodaje preko različnih kanalov prodaje.

6 mesecev

Google Analytics - cid

Statistika ogledov strani in analiza prodaje preko različnih kanalov prodaje

6 mesecev

https_enabled

Piškotek nam pove ali je bil uporabnik preusmerjen na zaščiteni protokol (https).

Na sejo

s_pers_c6

Omogoča delovanje strani in oddajo naročila.

Na sejo

s_pers_c5

Omogoča delovanje strani in oddajo naročila.

Na sejo

ngEnabled

Piškotek omogoča delovanje za napredne brskalnike.

10 let

recently_viewed

Omogoča ogled/prikaz zadnjih ogledanih artiklov.

10 let

 

 

Pravice uporabika:

 

Uporabnik ima v zvezi z obdelovanjem osebnih podatkov naslednje pravice:

 

 

Uporabnik, na katerega se nanašajo osebni podatki lahko kadarkoli z zahtevkom na info@stoja-trade.si uveljavlja zgornje pravice. Stoja Trade bo zahtevi ugodil v roku 8 delovnih dni od prejema zahtevka.

 

Osebe, mlajše od 16 let:

 

Osebe mlajše od 16 let, lahko svoje podatke preko spletne strani posredujejo le z dovoljenjem staršev, rejnikov ali skrbnikov.